lördag 4 april 2009

Fail - Men en bra dag

Dagen började med ungefär en timmas parkourträning som gick bra, klarade en ny running precision. Sedan tog jag cykeln och stack ut till skogen. Efter någon halvtimma så hittade jag en damm och skulle hoppa över den. Det var en bit att hoppa, men det som gjorde det svårt var att det sista steget innan hoppet var nerför, det gör det svårt att få längd och framför allt höjd. Jag tog sats och sprang mot vattnet, plask, något gick fel, antagligen satte jag foten lite för långt fram där marken inte var tillräckligt stabil och jag föll frammåt, hela byxorna blev blöta och det mesta av T-shirten. Jag kännde inte för att cykla hem genom grannskapet genomblöt, så jag la kläderna på tork på några klippor och gick i kalsongerna. Det var sol ute och temperaturen var behaglig.

De kommande timmarna tillbringade jag med att springa och gå barfota, klättra och mycket annat. Jag hittade flera bra lodräta berg att klättra på, några meter höga, perfekt svårighet. Nedanför ett av bergen var det ett träsk, jag tappade taget två gånger när jag klättrade och sjönk ner till midjan i träsket :)

Sen bärde jag sten ett litet tag, tyckte att det gick bra, det komiska är att det gick långa stenmurar med fem gånger så stora stenar brevid mig, de krävde nog en och annan svettdroppe när de byggdes för några hundra år sedan.

Det blev till slut en trevlig dag i solskenet. Återvänder till bergen och klättrar senare i sommar.

1 kommentar:

Erik Amnell sa...

Här i Umeå går det verkligen inte att ute i kalsonger.. Alldeles för kallt. För övrigt är det alltid bra att träna barfota eftersom man blir tystare och användare alla muskler i foten då. :)