fredag 17 oktober 2008

"Jag kan inte göra något åt det iaf..."

Det hände en lite småkomisk sak när jag var ute och tränade förra helgen.

En pappa kom för att hämta sitt barn på skolan. Pojken hade sin bandyklubba och pappan frågade var han hade gjort av bollen.
- Den är uppe på det taket.
- Hur kom den upp dit då?
- Mummel.
- Ja ja, jag kan inte göra något åt det iaf...
De börjar gå iväg och jag frågar och jag ska hämta bollen, svaret blev väl mest ett mummel då de inte visste hur det skulle gå till. Jag småspringer mot väggen och hoppar från en kant en bit bort, tar tag i takkanten och drar mig upp. Jag kastar ner bollen till pojken och får ett "kanon, tack!" av pappan som vänder sig och börjar gå. Pojken står kvar och tittar på mig medans jag hoppar ner som om han såg spindelmannen.

Det var ingen stor gärning, men ändå kul att man får lite användning av det.

P.S. Jag är inte spindelmannen.

Inga kommentarer: